آنوراگ کاشیاپ: بالیوود نمی تواند فیلمی مثل پوشپا بسازد.
به نظر میرسد آنوراگ کاشیاپ از فیلمسازان بالیوود ناراضی است. او اخیراً ادعا کرده که صنعت هندی به جای ارائه ایدههای تازه، مشغول سودآوری است. وی اکنون ادعا میکند که هیچکس در بالیوود نمیتواند فیلم پرفروشی مانند «پوشپا ۲» بسازد زیرا آنها مغز [استعداد] آن را ندارند. در زیر به اظهارات جنجالی او میپردازیم!
بالیوود در حال حاضر روی کمدی ترسناک تمرکز کرده یا مشغول ساخت جهانهای سینمایی است. یاش راج فیلمز در حال حاضر روی جهان جاسوسی کار میکند، در حالی که «جهان ماوراءالطبیعه Maddock» پس از موفقیت بزرگ «استری ۲»، کار روی Thama (تاما) را آغاز کرده است. روهیت شتی اخیراً فیلم «Singham Again» را در جهان پلیسی خود ارائه کرد. در میان همه اینها، آنوراگ احساس میکند که بالیوود نمیخواهد ریسک کند.
آیا بالیوود نمیتواند پوشپا بسازد؟
آنوراگ کاشیاپ در مصاحبهای با هالیوود ریپورتر گفت: «آنها چیزی نمیفهمند. آنها حتی نمیتوانند یک پوشپا بسازند. آنها نمیتوانند، زیرا مغز [استعداد] ساختن فیلم را ندارند. آنها نمیفهمند فیلمسازی چیست. پوشپا فقط توسط سوکومار ساخته میشود. در جنوب، آنها روی فیلمسازان سرمایهگذاری میکنند و به آنها قدرت میدهند تا فیلم بسازند. در اینجا، همه در تلاش برای ایجاد یک جهان [سینمایی] هستند. آیا آنها جهان خود را درک میکنند و میدانند چقدر در آن کوچک هستند؟ این همان غرور است. وقتی شما یک جهان [سینمایی] خلق میکنید، فکر میکنید خدا هستید.»
کاشیاپ که به خاطر داستانسرایی خام و بیپردهاش شناخته میشود، بیشتر برای فیلمهایی مانند Gangs of Wasseypur «دارودستههای واسپور»، «بازگشت هانومان» و «Dev.D» شهرت دارد. در حالی که او برای خود در بالیوود نامی دست و پا کرد، این کارگردان دیگر علاقهای به کار در بمبئی ندارد. او به عنوان بازیگر، در چند سال گذشته نقشهایی را در صنعت فیلم جنوب هند بازی کرده است.
او در فیلمهای تامیل «لئو» و «ماهاراجا» و اخیراً در فیلم مالایالی «Rifle Club» بازی کرده است. علاوه بر این، او قرار است در فیلمهای آینده تامیل «Viduthalai قسمت ۲» و «One 2 One» نیز ایفای نقش کند. اما چه چیزی باعث شد کاشیاپ بمبئی را ترک کند و برای سفر سینمایی خود به جنوب برود؟
مجموعه آثار آنوراگ کاشیاپ همیشه در بالیوود متمایز بوده است. با این حال، این فیلمساز اغلب ناامیدی خود را از تمرکز روزافزون بالیوود بر محتوای کلیشهای و عدم تمایل به پذیرش روایتهای غیرمتعارف ابراز کرده است. او معتقد است که این صنعت فقط بر سودآوری تمرکز دارد، برخلاف صنعت مالایایی و فیلمهای سراسری هند که در آنها «ایدههای جدیدتر خلق میکنند و مرزها را جابجا میکنند» و «رقابت سالمی با یکدیگر دارند».
کاشیاپ در جشنواره بینالمللی فیلم کرالا صحبت میکرد و گفت: «آنها از [سراسر جهان] تأثیر میگیرند و آنقدر آن را بومی میکنند که زبانی کاملاً متفاوت خلق میشود.» کاشیاپ همچنین مشکل سینمای هندی را توضیح داد. «مشکل سینمای هندی این است که ما فکر میکنیم باید بلاکباستر بزرگ بعدی را خلق کنیم… به جای تمرکز بر ساخت فیلم، ما شروع به تمرکز بر این کردیم که مانند ستارهها با ما رفتار شود.» کاشیاپ ادامه داد: «اکنون برای من سخت است که آزمایش کنم زیرا هزینهبر است و این باعث میشود تهیهکنندهام به سود فکر کند. قبل از اینکه فیلمی بسازیم، همه چیز در مورد چگونگی فروش آن است. لذت فیلمسازی از بین رفته است.»
این بابا راست میگه ضمن اینکه بالیوود سعی میکنه جامعه هند رو یک جامعه غربی معرفی کنه ولی فیلم های جنوبی تصویر واقعیتر از جامعه هند میدن که این موضوع کاملاً در استقبال مخاطب هندی زبان سینما جنوب دیده میشه
سینما هند با بالیوود میشناسن همه جای دنیا مهم اینه بعدشم من پوشپا ۲ رو دیدم هیچی نداره تنها دلیل موفق بودنش تعصبی بودن جنوب هند فقط همین تمام
باليوود از اصول خودش دور شده و الان شده هاليوود ٢
درسته بالیوود دیگه زیادی هالیوودی شده و نمیتونه با مردم عادی هند ارتباط برقرار کنه
نه تنها داستان بلکه لوکیشن هاشون هم اکثرا تو اروپاس درحالی که داستان جنوبی ها تو بنگلور و بمبئی و خود هند رخ میده
یکی دیگه از ضعف هاشون هم توجه نکردن به نقش منفیه و اکثر ستاره های بالیوود حاضر نیستن یک ثانیه هم زیر سایه نقش منفی قرار بگیرن
جنوب گارودا و ادهیرا داشت برادر باهوبالی رو داشت رولکس رو داره ولی بالیوود ده سال یه بار یکی مثل جیم تو پاتان رو میکنه که دیدیم چقدر هم مردم دوسش داشتن