اخباراخبار فیلم ها

پایان کلش دانکی و سالار و مقایسه باکس آفیس نهایی و بودجه و امتیازی دو فیلم

سال گذشته، در ماه دسامبر، شاهد کلش بزرگی بین دانکی شاهرخ خان و سالار پرابهاس بودیم. گزارش هایی وجود داشت مبنی بر اینکه این کلش مسیر زشتی به خود گرفته است اما در میان همه هرج و مرج ها، هر دو فیلم برنده باکس آفیس شدند. امروز، مجموعه نهایی، بودجه و موارد دیگر را بررسی خواهیم کرد.

هر دو فیلم دارای فاکتورهای امتیازدهی بودند. در مورد دانکی، اولین همکاری شاهرخ و کارگردان راجکومار هیرانی بود. این یک رویا برای دوستداران بالیوود بود و همین باعث ایجاد تبلیغات خوبی برای فیلم شد. در مورد سالار، این اولین پروژه مشترک برای کارگردان پراشانت نیل و پرابهاس بود، بنابراین سر و صدای شدیدی در اطراف فیلم به راه افتاد.

مقایسه دانکی و سالار در باکس آفیس

 

درآمد ناخالص دانکی در باکس آفیس جهانی 470.60 کرور بود. در هند، این فیلم 232 کرور خالص (273.76 کرور ناخالص) درآمد داشت. در بازار خارج از کشور، با مجموع 196.84 کرور درآمد ناخالص، فیلم بلاک باستر شد.

در مورد سالار، مجموعاً 615.26 کرور درآمد ناخالص جهانی به دست آورد. از این میزان، 480.26 کرور ناخالص (407 کرور خالص) از هند بود. سهم بازار خارج از کشور 135 کرور ناخالص بود.

بودجه دانکی و سالار

 

فیلم شاهرخ خان از هزینه ای معقول برخوردار بود. با بودجه گزارش شده 120 کرور، دانکی به راحتی به جایگاه یک موفقیت در گیشه دست یافت. همچنین کم هزینه ترین فیلم شاهرخ خان در چند سال گذشته است. با توجه به مجموعه جهانی، فیلم تبدیل به یک بلاک باستر شد.

از سوی دیگر، سالار با بودجه هنگفتی ساخته شده بود. طبق اخبار تجاری، این فیلم بزرگ هزینه ای معادل 350 کرور داشت، پس با وجود بازگشت سرمایه محدود در هند، در گیشه داخلی موفق ظاهر شد. در سطح جهانی، این یک برنده بزرگ باکس آفیس است.

همچنین بخوانید :  ساخت فیلم تایگر علیه پاتان قطعی است...جدیدترین بروزرسانی
نبرد امتیازی

 

از نظر رتبه بندی IMDb، دانکی با امتیاز 7.2 از 10، با مجموع رای 62000 کاربر، رتبه بندی شده است. سالار با 58000 رای امتیاز 6.5 از 10 را کسب کرده است.

در مورد راتن تومیتوز (راتن تومیتوز یک وب‌سایت آمریکایی است که نقدهای منتقدان فیلم و سریال را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند.)، فیلم با بازی شاهرخ خان ۷۶ درصد امتیاز تماشاگران را کسب کرده است، اما امتیاز منتقدان آن فقط ۵۳ درصد است. از طرف دیگر، فیلم باشکوه پرابهاس امتیاز ۸۶ درصدی تماشاگران را به دست آورده و امتیاز ۷۳ درصدی منتقدان را نیز دریافت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. یک خبر شنیدم که گفته بود: فیلم دانگی در رسانه نتفلیکس در 64 کشور در تیتر است، درست است؟

  2. دانکی حرف و سخنی برای ارائه نداشت، به عبارتی ضعیف ترین فیلم هیرانی بود، اما یه فیلم نسبتا خوب برای شاهرخ خان، در حد و اندازه فیلمی مثل رئیس، چون ۴ فیلم اخیر شاهرخ خان واقعا فیلمای سطح چند بودند، از زیرو تا جوان، ولی دو فیلم پاتان و جوان نون نبود چند ساله ی شاهرخ خان و هایپ بودن مخاطب رو خوردن، دو عنصری که امثال اکشی کومار و سلمان خان ازش محرومن، اگر این دو هم چند صباحی فیلم بازی نکنن، بدون ارتقا سطح فیلم هاشون، چند فیلم اولی که اکران کنن بدون شک ال تایم بلاک باستر میشه، فرمولی که شاهرخ خان انجام داد و مخاطب رو تشنه کرد.
    موضوع عجیب دیگه اینه که شاهرخ خان مدعی عنوان بهترین بازیگر هند زیر سایه عملکرد پرابهاس که مهر بی استعداد بودن خورده بهش، پنهان شده و منتقدین به طرز فاحشی، از عملکرد پرابهاس بیش از عملکرد شاهرخ خان راضی بودند و داخل بالیود هم که جایزه بهترین بازیگر رو رنبیر کاپور از آن خودش کرد!
    این ‌واقعا بده که شاهرخ خان حتی با هیرانی هم نتونست به خان همیشگی برگرده و هواداران رو امیدوار کنه!
    شاهرخ خان صرفا به یک ماشین پولسازی تبدیل شده به بهانه احترام و خواست مخاطب!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا